Tarvitsisin tietoja koulun iltapäiväkerhotoiminnasta, varsinkin mahd. aikaisempia tutkielmia yms.

Kysytty

Tarvitsisin tietoja koulun iltapäiväkerhotoiminnasta, varsinkin mahd. aikaisempia tutkielmia yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Iltapäiväkerhotoiminnasta löytyi muutamia viitteitä: Huolenpitoa ja harrastuksia - koululaisten aamu- ja iltapäivätoimintaa selvittävän työryhmän raportti. Julk. Helsingin kaupungin opetusvirasto 1998. Koululaisten iltapäiväkerhotoiminta: kartoitus Uudenmaan, Itä-Uudenmaan, Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen alueilta syksyllä 1998. Julk. Etelä-Suomen lääninhallitus 1999. Kuka on mun kaa? Julk. Seurakuntien nuorisotyön keskus 1999 ja Selvitys Kuopion nuorisotoimen järjestämästä koululaisten iltapäiväkerhotoiminnasta. Julk. Kuopion kaupunki 1988. Lehtiartikkeleita esim Lapsen maailma 1997,8 s. 24-26 ja Diakonia 1983,5 s. 17-19. Internetistä löytyi viitteitä Altavistasta ja Nothern Lightista. Iltapäiväkerhotoiminnan järjestämisestä huolehtivat ennen seurakunnat ja päiväkodit. Nyt mukaan ovat tulleet monet järjestöt ja koulut. Esim Mannerheimin lastensuojeluliitosta ja kouluvirastosta kannattaa kysyä vielä lisätietoja asiasta. Esim viime vuonna Nuori Suomi-liike lahjoitti avustuksia järjestöille, jotka organisoivat koululaisten iltapäivätoimintaa.