Otsikko
Tarvitsisin tietoa Kirsten Larsenista ja Lisa Banimista, kirjailija esitelmääni varten. Olisi kiva jos heistälöytyisi ainakin nämä tiedot: syntymävuosi, miten…

Kysytty

Hei! Tarvitsisin tietoa Kirsten Larsenista ja Lisa Banimista, kirjailija esitelmääni varten. Olisi kiva jos heistälöytyisi ainakin nämä tiedot: syntymävuosi, miten kirjailija ryhtyi kirjailijaksi, kirjallisuudenlajii, tuotanto, keskeiset aiheet, kirjailijan ajatuksia kirjoittamisesta/kirjoista Jos kaikkia näitä tietoja et tiedä niin olisi hyvä jos osaisit edes vähän auttaa. Mutta jos näistä kahdesta kirjailijasta ei löydy mtn tietoa niin löytyisikö Kiki Thorpenista, Kim Ostrowista tai Jasmine Jonesista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikille kirjailijoille on yhteistä se, että he ovat kirjoittaneet kirjoja koulumaailmaan sijoittuvaan Lizzie McGuire – kirjasarjaan.
Kirjat perustuvat Terri Minskyn luomaan amerikkalaiseen televisiosarjaan. Suomessa Sanoma Magazine kustantaa kirjoja. Tv-sarjalla on omat kotisivut osoitteessa
http://en.wikipedia.org/wiki/Lizzie_McGuire. Sivuilta löytyy myös lista sarjassa ilmestyneistä kir-joista http://en.wikipedia.org/wiki/Lizzie_McGuire_books. Suomeksi Lizzie McGuire -sarjan kirjo-ja on ilmestynyt tähän mennessä 23 kappaletta.
Lisa Banim on kirjoittanut seuraavat osat:
Yksityisetsivä McGuire 2004
Tiedeleirin tapaus 2005
Älykkötytön arvoitus 2005
Operaatio ihastus 2006
Suuri koirajahti 2006
Kuka vainoaa Katea? 2007
Kirsten Larsen on kirjoittanut kaksi osaa:
Ota iisisti, Kate! 2004
Villiä menoa 2004
Sarjan kaikki osat löydät mm. Lapin kirjasto –aineistotietokannasta kirjoittamalla kohtaan ’nimeke’ sarjan nimen Lizzie McGuire.
Kirjailijoista on kysytty Kysy kirjastonhoitajalta –palstalta aikaisemminkin. Kysymyksiä ja vasta-uksia pääset katsomaan palvelun arkistosta http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx kirjoittamalla hakulaatikkoon kirjailijan nimen.