Tarvitsisin tietoa antiikin Kreikan urheilusta ja sen merkityksestä kyseisen ajan yhteiskunnassa. Onko siitä kertovaa tietokirjallisuutta saatavilla?

27.1.2015

29.1.2015
27.1.2022

Kirjastosta löytyy seuraava teos, joka käsittelee antiikin ajan urheilua:

Koski, Sami: Antiikin urheilu : Olympian kentiltä Rooman areenoille, Jyväskylä : Atena, 2004

Urheilun historiaa käsittelevästä kirjasta löytyy tietoa ainakin olympialaisten historiasta:

Urheilulajien synty / Juha Kanerva, Vesa Tikander, Teos, 2012.

Lisäksi monista antiikin aikaa yleensä käsittelevistä teoksista löytyy tietoa myös urheilusta. Ainakin näitä kirjoja kannattaa katsoa:

Kulttuuri antiikin maailmassa / Mika Kajava, Teos, 2009.

Antiikin Kreikka / Nathaniel Harris, Gummerus, 2004.

Antiikin ajan kulttuurihistoriaa käsitteleviä kirjoja voi hakea verkkokirjastosta asiasanoilla: antiikki ja kulttuurihistoria.

Yliopistojen ja korkeakoulujen kirjastoista löytyy runsaasti antiikin ajan urheilua käsittelevää vieraskielistä kirjallisuutta. Niitä voit tilata kaukolainaksi oman kirjastosi kautta.

Finna.fi:n hakutulos antiikki ja urheilu.