Tarvitsisin tietoa antiikin Kreikan urheilusta ja sen merkityksestä kyseisen ajan yhteiskunnassa. Onko siitä kertovaa tietokirjallisuutta saatavilla?

Kysytty

Tarvitsisin tietoa antiikin Kreikan urheilusta ja sen merkityksestä kyseisen ajan yhteiskunnassa. Onko siitä kertovaa tietokirjallisuutta saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastosta löytyy seuraava teos, joka käsittelee antiikin ajan urheilua:

Koski, Sami: Antiikin urheilu : Olympian kentiltä Rooman areenoille, Jyväskylä : Atena, 2004

Urheilun historiaa käsittelevästä kirjasta löytyy tietoa ainakin olympialaisten historiasta:

Urheilulajien synty / Juha Kanerva, Vesa Tikander, Teos, 2012.

Lisäksi monista antiikin aikaa yleensä käsittelevistä teoksista löytyy tietoa myös urheilusta. Ainakin näitä kirjoja kannattaa katsoa:

Kulttuuri antiikin maailmassa / Mika Kajava, Teos, 2009.

Antiikin Kreikka / Nathaniel Harris, Gummerus, 2004.

Antiikin ajan kulttuurihistoriaa käsitteleviä kirjoja voi hakea verkkokirjastosta asiasanoilla: antiikki ja kulttuurihistoria.

Yliopistojen ja korkeakoulujen kirjastoista löytyy runsaasti antiikin ajan urheilua käsittelevää vieraskielistä kirjallisuutta. Niitä voit tilata kaukolainaksi oman kirjastosi kautta.

Finna.fi:n hakutulos antiikki ja urheilu.