Tarvitsisin käsiini mahdollisimman vanhoja Anna -lehtiä. Lehti on ilmeisesti ennen ollut nimellä "uusi Anna". Osaatteko neuvoa, onko näitä lehtiä mahdollista…

Kysytty

Hei!

Tarvitsisin käsiini mahdollisimman vanhoja Anna -lehtiä. Lehti on ilmeisesti ennen ollut nimellä "uusi Anna". Osaatteko neuvoa, onko näitä lehtiä mahdollista lukea jossain päin Helsinkiä? Löytyykö kyseistä lehteä kokoelmana? Teen koulutyötä johon tarvitsisin kyseisiä lehtiä, lehden alkuajoista alkaen nykypäivään saakka.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäinen Anna lehti ilmestyi 1.8.1963 Apu-lehtien kustantamana. Vuonna 1971 Yhteyneiden Kuvalehtien Hopeapeili yhdistettiin Anna lehteen ja tällöin Annasta tuli ” Uusi Anna”.
Anna lehtiä löytyy vuodesta 1980 lähtien pääkirjastosta Pasilasta
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto

Kaikki numerot ovat luettavissa Kansalliskirjastossa
http://www.kansalliskirjasto.fi/yleistieto.html

Lähteet: Suomen lehdistön historia osat 8 ja 10 ( Kustannuskiila, 1991)