Tarvitsisin apua hyvän tarjouksen tekemiseen Wordilla. Teen koulutehtävää, joka kuuluu näin: Pieni maahantuontiyritys on laajentanut toimintaansa, hankkinut…

Kysytty

Hei, tarvitsisin apua hyvän tarjouksen tekemiseen Wordilla.
Teen koulutehtävää, joka kuuluu näin:

Pieni maahantuontiyritys on laajentanut toimintaansa, hankkinut uusia edustuksia, kasvattanut asiakaskuntaansa ja rekrytoinut uusia työntekijöitä. Tilaukset, toimitukset, laskutus ja varastokirjanpito on hoidettu lomakkeilla ja toisinaan on tapahtunut sekaannuksia, unohduksia ja viivästyksiä. Voidakseen taata laadun ja asiakastyytyväisyyden on yritys päättänyt ottaa käyttöön taloushallinnon tietojärjestelmän ja samalla uusia vanhat erilliset tietokoneensa sekä yhden koneen internetyhteyden.

Tietojärjestelmään tarvitaan yksi serveri, jonne sijoitetaan tietokanta- ja taloushallintosovelluksen palvelin, sähköpostipalvelin sekä myöhemmin web palvelin, jossa toimisi oma intranet, extranet ja internetsivut. Lisäksi tarvitaan 5 työasemaa: yksi laskutukseen, yksi johtajalle raportointiin, kaksi myyjille ja yksi varastoon. Myyjien kannettavat tietokoneet halutaan yhdistää langattomasti ja muut langallisella yhteydellä sisäiseen verkkoon. Neuvotteluhuoneeseen tarvitaan lisäksi videoprojektori ja valkokangas. Neuvotteluhuoneeseen sijoitetaan myös monitoimitulostin (tulostus/kopiointi/skanneri). Internet yhteyden on oltava kyllin nopea (vähintään 10 Mb) ja luotettava.

Taloushallintosovelluksessa on oltava:
- asiakasrekisteri
- varastokirjanpito
- tilausten käsittely ja laskutus
- palkkahallinto
- kirjanpito

Kirjoita tarjous, jossa yksilöit verkon laitteistot, tietokoneet ja muut oheislaitteet sekä ohjelmistot. Ohjelmistoina voi käyttää avoimen lähdekoodin ohjelmia, asiakaskohtaisia ohjelmia sekä valmisohjelmia. Työasemien käyttöjärjestelmäksi halutaan Win 7. Lisäksi niissä tulee olla MS Office asennettuna. Palvelin voi olla käyttöjärjestelmältään Windows tai jokin Unix, esim Linux.

Tarjouksen tulee käsittää:
- kaikki laitteet
- verkon, internetyhteyden, palveluiden sekä tietokoneiden asennus
- käyttöönotto koulutuksineen
- ylläpitopalvelut siten että vasteaika vikailmoitukseen on 4 tuntia virka-aikana ja toimenpiteisiin vian korjaamiseksi on ryhdyttävä viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Tehkää kirjallinen tarjous ja osoittakaa se nimellä:
Hilanvitkutin Oy
Tero Terävä
Välppäkatu 1
01230 Vimpain

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Et kysymyksessäsi kerro tarkemmin, minkälaista apua tarvitset. Kysy kirjastonhoitajalta -palvelua ei ole suunniteltu yksittäisen koulutehtävän tekemisessä avustamiseen sinänsä. Mutta jos sen sijaan tarvitset apua Word-tekstinkäsittelyohjelman käyttämisessä, esimerkiksi seuraavista kirjoista voisi olla apua:

Manu: Word 2010 - selkeyttä asiakirjoihin (2011, HelMet-linkki http://luettelo.helmet.fi/record=b2003188~S9*fin)
Lammi: Word 2010 pikaopas (2010, HelMet-linkki http://luettelo.helmet.fi/record=b1962013~S9*fin)
Paananen: Tekstinkäsittelyn pikaopas Word 2007 (2007, HelMet-linkki http://luettelo.helmet.fi/record=b1817815~S9*fin).

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto