Tarvitsen tietoa tapahtumamarkkinoinnista.Onko siitä tehty kirjoja? Onko teillä aiheesta mitään aineistoa??

Kysytty

Tarvitsen tietoa tapahtumamarkkinoinnista.Onko siitä
tehty kirjoja? Onko teillä aiheesta mitään aineistoa??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiasanalla "tapahtumamarkkinointi" ei tule Turun kaupunginkirjaston aineistorekisteristä yhtään viitettä.
Saat kuitenkin yleistä kirjallisuutta aiheesta esim. käyttämällä asiasanoja "markkinointiviestintä", "markkinointi" + "suunnittelu" tai "myynninedistäminen". Jos on kysymys esim. messujen järjestä-
misestä kirjastossa on teos Siskind, Barry: The power of exhibit marketing (1998). Tiedottamisesta on
hyvänä esimerkkinä Ikävalko, Elisa: Käytännön tiedottaminen: yhteisöviestinnän käsikirja (1999) tai Kortetjärvi-Nurmi, Sirkka: Yritysviestinnän ABC (1999).
Lehtiartikkeleita kannattaa hakea Aleksista, joka on CD-Rom-muotoinen artikkelitietokanta ja
asiakaskäytössä käsikirjastossamme. Hakusanoilla "tapahtuma" ja "markkinointi" tulee muutama
viite, kuten esim. Liikunta ja tiede 1997; 1; s. 44-45, jossa artikkeli "Markkinointi on jo osa tapahtumaa".
Asiasanalla "tapahtumamarkkinointi" tulee artikkeli "Markkinointiviestinä muokkaa neljällä tasolla - sponsorointi, tapahtumamarkkinointi ... lehdessä Fakta 1994: 12, s. 56-57.
Turun kauppakorkeakoulun aineistorekisteristä http://link.ki.utu.fi/wwls/valpuri/ löytyy pro gradu-työ
Nousiainen, Terttu: Tapahtumamarkkinointi markkinointiviestintäkeinona : caset: Huhtamäki Oy Leaf ja Kauppakeskus Itäkeskus Oy (1996), josta kannatta katsoa myös lähdeluettelo.