Tarvitsen suomen- tai englanninkielisiä kirjoja miten älykkyysosamäärätestien kuviopäättelytestit suunnitellaan. Haluan oppia luomaan kuviopäättelytestejä.

Kysytty

Tarvitsen suomen- tai englanninkielisiä kirjoja miten älykkyysosamäärätestien kuviopäättelytestit suunnitellaan.

Haluan oppia luomaan kuviopäättelytestejä.

Vastaus

Vastattu

Suosittelemme tätä kirjaa Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmista:

Kuuskorpi, Taina & Heikkinen, Juho: Psykologiset testit ja testaukset (Luovin, 2014)

Nämä kirjat ovat saatavilla Jyväskylän yliopiston kirjastosta:

Fletcher, Richard & Hattie, John: Intelligence and intelligence testing (Routledge, 2011)

Stanovich, Keith E.: What intelligence tests miss: the psychology of rational thought (Yale University Press, 2009)

Stobart, Gordon: Testing times: the uses and abuses of assessment (Routledge, 2008)

Haslam, Nick: Introduction to personality and intelligence (SAGE Publications, 2007)

Lisää teoksia löytyy kirjastojen tietokannoista hakusanalla älykkyystestit. Linkki Jyväskylän yliopiston kirjaston Jykdok-tietokantaan.