Tarvitsen lähdeaineistoa, joka käsittelee perusteita, selvityksiä tulosyksikköjen perustamisesta terveydenhuollossa l. mihin tulosyksikköajattelu perustuu …

Kysytty

Tarvitsen lähdeaineistoa, joka käsittelee perusteita, selvityksiä tulosyksikköjen perustamisesta terveydenhuollossa l. mihin tulosyksikköajattelu perustuu ?Lähdeteosten nimiä, artikkeli-viitteitä. Teen artikkelia ko aiheesta lehteen.kiitos.
p.s mahdollisimman pian. Lähin kirjasto Hyvinkään kirjasto.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aleksi-lehtiartikkelitietokannasta löytyivät seuraavat artikkeliviitteet:
Onko tulosyksikköjen aika jo ohi?
Linkola,
Antti
Suomen lääkärilehti 2002,
nro 34, sivu 3295-3296

Mäntän seudulla hoitoketjut paremmiksi :
kahden kunnan terveydenhuollosta
rakennetaan Pirkanmaan shp:n
tulosyksikköä
Tuusa,
Pirjo
Kuntalehti 2001, nro 3,
sivu 31

Taito on tahtoa tehdä hyvää hoitotyötä
Sailo, Kaija
Sairaanhoitaja 1998, nro 1,
sivu 24

* Markkinaohjautuvuuden vaikutus
arvoihin julkisessa sairaanhoidossa
Niskanen,
Jouni
Kunnallistieteellinen
aikakauskirja 1998, nro 1,
sivu 45-49

Kokemuksia terveydenhuollon laadun
arvioinnista SERVQUAL-menetelmällä
Vartiainen,
Pirkko
Suomen lääkärilehti 1997,
nro 16, sivu 1988-1995

Toimintojen arviointi ja mittaaminen
terveydenhuollon tehostamisessa
Mäkelä,
Tapio
Kunnallistieteellinen
aikakauskirja 1996, nro 2,
sivu 170-182

Johto ja henkilöstö tulosjohdetussa
työyhteisössä / Tapio Mäkelä ... et al.
Mäkelä,
Tapio
Suomen lääkärilehti 1996,
nro 10, sivu 1076-1081

Sairaalat leikkauspöydällä
Saarikoski,
Saska
Suomen kuvalehti 1994, nro
47, sivu 24-28, 30-34

Hallinnon ja johtamisen kehittäminen
sairaalassa
Mäkelä,
Tapio
Kunnallistieteellinen
aikakauskirja 1994, nro 3,
sivu 33-44

Suomen kirurgit : sairaaloiden hallinto
kehittynyt väärään suuntaan / Arto
Alanko...
Alanko, Arto
Suomen lääkärilehti 1994,
nro 4, sivu 323-326

Ingen ny specialiserad sjukvård : vi
har inte råd med en självförvållad kris
Linnakko,
Eero
Finlands kommunaltidskrift
1992, nro 10, sivu 6-7

Ei uutta erikoissairaanhoitoa : itse
aiheutettuun kriisiin ei ole varaa
Linnakko,
Eero
Suomen kunnallislehti 1992,
nro 18, sivu 12

Lähete - epikriisi - maksusitoumus :
mitä valtionosuusuudistus merkitsee?
/ Raimo Anttila, Matti Mäkelä, Tapio
Tervo
Anttila,
Raimo
Suomen lääkärilehti 1992,
nro 34, sivu 3231-3234

Yrittäjyys - julkisen terveydenhuollon
henkinen rakennemuutos / Timo
Korhonen, Risto Harisalo
Korhonen,
Timo
Suomen lääkärilehti 1992,
nro 28, sivu 2637-2638

Tulosjohtaminen tulee sairaalaan :
kokemuksia ja ajatuksia
tulosjohtamisesta
Peltokorpi,
Marjatta
Siivoussektori 1992, nro 3,
sivu 17-21, 56-57

Miten keskussairaala voi sopeuttaa
toimintansa niukkeneviin
voimavaroihin?
Majapuro,
Taisto
Suomen lääkärilehti 1992,
nro 17, sivu 1722-1723

Tulosjohtaminen ja vapaakunta :
perustarpeista vastaa yksi
palvelukeskus
Manninen,
Heikki
Vanhustyö 1990, nro 1, sivu
20-22

Kommentteja Kuopion
tulosjohtamisesta
Laitinen,
Jorma
Suomen lääkärilehti 1991,
nro 5, sivu 427-429

Kirjamuotoista materiaalia:
Muutos ja johtajuus--näkökulmia terveydenhuollon murrokseen / [toimittajat:] Sirpa Salo, Seppo Leisti |Suomen kuntaliitto, Helsinki, 1994, 268 s., kuv., nid., 951-598-136-0

Uuteen johtamisjärjestelmään Helsingin terveysvirastossa! Helsinki : Helsingin kaupunki, 1992 Ulkoasu: 44, [2] lehteä : kuv. ; 30 cm Sarja: (Helsingin kaupungin terveysviraston raportteja. Sarja A, ISSN 0782-341X ; 1992, 61) Huomautus: Joke-projekti. - Joke = Johtamisen kehittäminen Aineisto: Kirja ISBN: 951-772-222-2 (nid.)

Lumijärvi, Ismo Nimeke: Osittaisarvioinnista kokonaisarviointiin : multidimensionaaliset mallit erityisesti sosiaali- ja terveysalan tulosyksiköiden arvioinnin välineinä / Ismo Lumijärvi Julkaistu: Vaasa : Vaasan yliopisto, 1994 Ulkoasu: 68 s. : kuv. Sarja: (Vaasan yliopiston julkaisuja, Tutkimuksia, ISSN 0788-6675 ; No 188) (Vaasan yliopiston julkaisuja. Tutkimuksia, Hallintotiede, ISSN 0788-6675 ; 19)
Aineisto: Kirja ISBN: 951-683-534-1 (nid.)

Niskanen, Jouni Nimeke: Markkinaohjautuvuuden vaikutus arvoihin julkisessa sairaanhoidossa / Jouni Niskanen Julkaistu: Vaasa : Universitas Wasaensis, 1997 Ulkoasu: 239 s. Sarja: (Acta Wasaensia, ISSN 0355-2667 ; no 56) (Acta Wasaensia, Hallintotiede, ISSN 1235-7863 ; 3)
ISBN: 951-683-692-5

Kannattaisi ehkä myös ottaa yhteyttä Terveystieteiden keskuskirjastoon Terkkoon, Haartmaninkatu 4, 00290 Helsinki, http://www.terkko.helsinki.fi/