Tarujen myrkyllinen tulessa elävä salamnteri toi mieleen, on muita myyttisiä otuksia joilla on sama nimi kuin jollain olemassa olevalla eläimellä? Muistan…

Kysytty

Tarujen myrkyllinen tulessa elävä salamnteri toi mieleen, on muita myyttisiä otuksia joilla on sama nimi kuin jollain olemassa olevalla eläimellä? Muistan hämärästi lukeneeni jostain pelikaanista joka juotti poikasilleen omaa vertaan tai jotain sellaista.

Vastaus

Vastattu

Kyllä niitä on. Seuraavassa muutama esimerkki:

  • Etelä- ja Keski-Amerikassa elää harpyija-lintu, jolla on sama nimi kuin kreikkalaisen mytologian siivekkäillä hengettärillä.
  • Karvaton Sfinkx-kissa on saman niminen kuin egyptiläisen ja kreikkalaisen mytologian sfinksit.
  • Lampipolyyppi Hydralla on sama nimi kuin kreikkalaisen mytologian Hydra-hirviökäärmeellä.

Lisää esimerkkejä löydät seuraavalta sivustolta: https://www.atlasobscura.com/articles/9-creatures-so-unfathomable-they-re-named-after-monsters