Otsikko
Tansanian liikuntamahdollisuudet ja koululiikunta.

Kysytty

Tansanian liikuntamahdollisuudet ja koululiikunta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yliopistokirjastojen yhteistietokanta LINDAsta löytyi pari kiinnostavaa, asiaa sivuavaa julkaisua tai tutkimusta. Näistä jälkimmäinen (nr.2) keskittyy tosin koulumaailmaan:

1. Kontsas, Matti: "Knock out poverty - kick in development a case study of sport and development in Tanzania" (Jyväskylä, 2006) pro gra-työ, löytyy sähköisenä osoitteesta:
https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/9726

2. Temu, Elisei Basil: "Successful schools in Tanzania a case study of academic and production programs in primary and secondary schools" (Stockholm university, 1995) väitöskirja

Etsin lisäksi lehtiartikkeleita aiheesta ja löysin seuraavat:

1. Koivu, Ari: "Aitoa liikunnan iloa Tansaniassa: Liikunnan Kehitysyhteistyö LiiKe ry:n hanke Tansanian kouluissa" (julkaisussa Koululiikunta 2008/2, s.28-29)

2. Railo, Raimo: "Liikunnan kehitysyhteistyötä Tansaniassa" (julkaisussa Liikunta ja tiede, 32(1995): 5-6, liite, s. 11-12)

3. Koivu, Ari: "Liikunta toimii hyvänä houkuttimena koulunkäynnille Mumbakassa" (julkaisussa Liikunnanopettaja 2005: 2, s. 30-31.)

4. Koivu, Ari: "Liikuntaystävä-hanke etenee : Koululiikuntaliiton liikuntaystävä on Chigumin ala-aste" (julkaisussa Koululiikunta 2004: 3, s. 36-37.)

5. Sänkiaho, Risto: "Urheiluelämää Itä-Afrikassa" (julkaisussa Liikunta ja tiede 20(1983) : 5, s. 214-219)

6. Karlsson, Mikko: "Urheilun kehitysyhteistyö ajoi karille : loppuraportti lohdutonta luettevaa" (julkaisussa TUL-lehhti 1997: 5, s. 4.)

7. Koivu, Ari: "Butimban lapset opettavat suomalaisille liikuntaleikkejä" (julkaisussa Liito 2007 : 4, s. 29.)