Tänä keväänä Helsingin Sanomissa oli juttuja sekä kilpailu sellaisesta runomuodosta, jossa lehdestä tussilla sanoja yliviivaamalla muodostui runo. Mikä tämän…

Kysytty

Hei, tänä keväänä Helsingin Sanomissa oli juttuja sekä kilpailu sellaisesta runomuodosta, jossa lehdestä tussilla sanoja yliviivaamalla muodostui runo. Mikä tämän runouden nimi on ja minkä päivien lehdistä jutut löytyvät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista runoutta kutsutaan lehtirunoudeksi. Siinä runoilija tekee lehdistä löydetyista teksteistä runoja, joita on tarkoitus paitsi lukea, myös katsella. Lehtirunoudesta on kirjoitettu 31.3.2012 ja 20.5.2012 Helsingin Sanomissa.

Myös verkko-Hesarista löytyy artikkeli:

http://www.hs.fi/kulttuuri/Lehtiruno+on+verkkoajan+kansantaidetta/a1305…