Otsikko
J. H. Erkon runo: "Kiehu kattila, siitä sappea, jolla pyörrytä ihmishenkeä."

Kysytty

Tämä on tietoni mukaan J. H. Erkon runon alku: "Kiehu kattila, siitä sappea, jolla pyörrytä ihmishenkeä." Kyse on viinanjuonnista ja sitä seuraavasta krapulan kamaluudesta. Mikä runon nimi mahtaa olla ja missä se on julkaistu?

Vastaus

Vastattu

Etsitty J. H. Erkon runo on nimeltään Viinanpolttajan sanat. Se on alun perin julkaistu Erkon kolmannessa Runoelmia-kokoelmassa vuonna 1876.

https://www.finna.fi/Record/doria.10024_100869