Otsikko
Tahtoisin tietää Väinö Linnan Sotaromaanin, Tuntemattoman Sotilaan, ehkä merkittävimmästä henkilöstä Rokasta.

Kysytty

Tahtoisin tietää Väinö Linnan Sotaromaanin, Tuntemattoman Sotilaan, ehkä merkittävimmästä henkilöstä Rokasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rokasta on kysytty aiemminkin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa. Löydät vastaukset palvelun arkistosta http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx kirjoittamalla hae arkistosta -kenttään hakusanat Tuntematon sotilas ja Rokka.

LASTU-tietokannasta http://www.lastukirjastot.fi/lahti/ löydät Rokasta kertovia kirjoja kirjoittamalla tarkennetun haun asiasanakenttään Rokka, Antti. Lisäksi kannattaa tutustua Tuntemattomasta sotilaasta kertoviin kirjoihin. Kirjoita kirjan nimi asiasanakenttään ja klikkaa hakunappulaa. Hakutuloksena saamiesi kirjojen nimiä klikkaamalla näet, ovatko teokset paikalla Lahden kaupunginkirjastossa.

Helsingin Sanomissa on ollut Tuntemattoman sotilaan henkilöhahmoista kertova juttusarja. Rokasta kertova artikkeli "Linna tuli luoneeksi sotakoneen" julkaistiin Helsingin Sanomissa 18.2.2007. Voit tiedustella artikkelia pääkirjaston tietopalvelusta.