Otsikko
Miksi karhuherra Paddington asuu niin kaukana kotimaastaan? Hänhän on kotoisin Perusta mutta asuu Lontoossa. Syynähän tässä on se, että hänen adoptiotätinsä…

Kysytty

Miksi karhuherra Paddington asuu niin kaukana kotimaastaan? Hänhän on kotoisin Perusta mutta asuu Lontoossa. Syynähän tässä on se, että hänen adoptiotätinsä asuu vanhainkodissa Limassa, mutta miksi Paddington joutui niin kauas Perusta?

Vastaus

Vastattu

Karhujen vanhainkotiin joutunut Anna-täti oli halunnut sukulaispoikansa muuttavan maasta heti kun tämä kynnelle kykeni ja sitä silmälläpitäen täti oli opettanut hänelle englantia. Niinpä karhu matkasi Etelä-Amerikasta Englantiin salamatkustajana valtamerilaivan pelastusveneessä. Ennen kuin herra ja rouva Kent nimesivät Paddingtonin Paddingtoniksi, hänellä oli "ainoastaan perulainen nimi jota kukaan ei ymmärrä".

Lähde:
Michael Bond, Paddington-karhu tulee kaupunkiin