Tahtoisin saada tietoa alkoholin kemiallisista vaikutuksista aivoihin. Mitä kirjallisuutta aiheesta löytyy? Olisin lähinnä kiinnostunut aineistosta, josta…

Kysytty

Tahtoisin saada tietoa alkoholin kemiallisista vaikutuksista aivoihin. Mitä kirjallisuutta aiheesta löytyy? Olisin lähinnä kiinnostunut aineistosta, josta maallikkokin saa selvää. Tiedoista kiitos etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alkoholin vaikutuksista ihmisen elimistöön löytyy tietoa esim. seuraavista teoksista: Päihdelääketiede (1998), Alkoholi: biolääketieteellinen käsikirja (1993) ja Alkoholi: vaikutukset elimistöön ja terveyteen (1987), joissa kaikissa on ollut yhtenä toimittajana Kalervo Kiianmaa. Kysyttäessä alkoholin vaikutuksista nimenomaan aivoihin näistä teoksista löytyy tietoa varsinkin aivovaurioista, joita alkoholi aiheuttaa.
Päihdelinkin julkaisema Päihteet ja aivot -multimedia on kansantajuinen esitys aiheesta, http://www.paihdelinkki.fi/paihteet-ja-aivot .