Otsikko
Muistatteko, kun HS:ssä oli vuonna 2014 artikkeli, jonka otsake oli ”Ystävä vain valitti, välit poikki tekstarilla”? Mitä muuta artikkelin Antin ja…

Kysytty

Muistatteko, kun HS:ssä oli vuonna 2014 artikkeli, jonka otsake oli ”Ystävä vain valitti, välit poikki tekstarilla”?
Mitä muuta artikkelin Antin ja Tiinan välillä tapahtui?
Mieleeni jäi se, kun Antille ystävän Tiinan jyrkät ja voimakkaat mielipiteet olivat liikaa ja miksi Minnan ja Kaisan ja Pirjon ja Sannin ystävyys loppui.

Mulla on mennyt kahden ystävän kanssa välit poikki riidan seurauksena.

Vastaus

Vastattu

Helsingin Sanomien juttu pohjautui lehden verkkosivuilla olleeseen kyselyyn. Kyselyyn osallistuneet saivat kertoa ystävyyden loppumisen kokemuksistaan toimittajalle. Kyselyyn tuli 1 109 vastausta. Luonnollisesti heidän henkilöllisyyttään ei artikkelissa paljastettu ja jutun loppukaneetissa todettiinkin: "Ystävyyden loppumisesta kertoneiden ja heidän ystäviensä nimet on muutettu."

Antti päätti jättää yhteydenpidon vähemmälle. Tiina oli alkanut seurustella ja hänen aikansa kului entistä enemmän poikaystävän seurassa. Antin mielestä Tiinakin huomasi välttelyn, eikä Tiina kutsunutkaan häntä kaveripiirinsä juhliin. Vaikka ystävän menettäminen harmitti aluksi, Antti oli varma, että päätös oli oikea. Hänen mielestään ei ollut järkevää pitää väkisin yllä ystävyyttä, jos siitä tulee vain huonolle tuulelle.

Helsingin Sanomat 11.9.2014