Mietin, pitikö oppikoulun lukukausimaksu maksaa syys- ja kevätlukukaudesta erikseen?

Kysytty

Täällä on kerrottu kyllä oppikoulujen lukukausimaksujen suuruus ja se, paljonko se olisi nykyisen rahanarvon mukaan - mutta mietin, pitikö se maksaa syys- ja kevätlukukaudesta erikseen? Vai koskiko lukukausimaksu koko lukuvuotta?

Kiitos vastauksesta - kiinnostaa vain!

Vastaus

Vastattu

Löysin palvelusta valmiin vastauksen tähän kysymykseen: "Lukukausimaksu suoritetaan kahtena eränä, puolet syyslukukaudella viimeistään lokakuun 1. päivänä ja kevätlukukaudella viimeistään helmikuun 1. päivänä sekä toinen puoli syyslukukaudella viimeistään marraskuun 1. päivänä ja kevätlukukaudella viimeistään huhtikuun 1. päivänä." Asetus valtion oppikouluissa suoritettavasta lukukausimaksusta 20.7.1933/230, 5§ https://www.kirjastot.fi/kysy/kysyin-pari-viikkoa-sitten-maksettiinko

0 ääntä

Kommentit

Koska lukukausimaksut lopetettiin?

Kun siirryttiin peruskouluun, eli eri osissa maata eri aikaan.