Otsikko
Suunnittelen päättötyötä erityisryhmien ja vammaisten matkustamisesta ja tarpeista hotellissa. Mitä tulee ottaa huomioon ja miten heitä tulee palvella…

Kysytty

Suunnittelen päättötyötä erityisryhmien ja vammaisten matkustamisesta ja tarpeista hotellissa. Mitä tulee ottaa huomioon ja miten heitä tulee palvella asiakkaana ja kuinka henkilökunnan tulee heitä palvella. Mistä saan tietoa ja materiaalia jotta pääsisin työssäni eteenpäin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaavanlaiseen kysymykseen on vastattu Kysy kirjastohoitajalta -palvelusta 5.5.2006. Löydät sen palvelun arkistosta hakusanoilla "vammaiset", "matkailu".

Samoilla asiasanoilla löytyy Turun kaupunginkirjaston Aino-tietokannasta englanninkielinen Nothing ventured: disabled people travel the world. (Harrap Columbus 1991). Se on tosin matkaopas, mutta antaa vinkkejä millaisiin asioihin pitäisi erityisryhmien kohdalla kiinnittää huomiota. Turusta löytyy myös aikaisemmassa vastauksessa oleva "Kotona ja reisussa".

MEK. Matkailunedistämiskeskuksella on kirjasto, josta löydät tietoa MEKin kotisivuilta www.mek.fi