Ortodoksisen kirkon lausunto alaikäisavioliittojen sääntelytarpeesta

Kysytty

Suomessa muutettiin lakia niin, ettei enää voi vihkiä avioliittoon alle 18-vuotiaita. Lakimuutoksen valmistelussa pyydettiin lausuntoja eri tahoilta, mm. ortodoksiselta kirkolta. Mistä voisi lukea tämän ort-kirkon lausunnon, ovatko nämä lausunnot julkista tietoa?

Vastaus

Vastattu

Lausuntopalvelu.fi on oikeusministeriön ylläpitämä ja tuottama verkkopalvelu, joka tarjoaa mahdollisuuden pyytää ja antaa lausuntoja sähköisesti. Ko. palvelu ja siinä oleva sisältö on julkista

Lausuntopalvelusta löytyy lausuntopyyntö Arviomuistio alaikäisavioliittojen sääntelytarpeesta. Mukana on Suomen ortodoksisen kirkon vastaukset ja kommentit lausuntopyynnön kysymyksiin.