Sotilaspastori Ilpo Sirkasta kirjoitettiin sittemmin romaani. Kyseessä on tositapahtumiin pohjautuva fiktiivinen kirja. Kirjan päähenkilö ei ole nimeltään Ilpo…

Kysytty

Sotilaspastori Ilpo Sirkasta kirjoitettiin sittemmin romaani. Kyseessä on tositapahtumiin pohjautuva fiktiivinen kirja. Kirjan päähenkilö ei ole nimeltään Ilpo Sirkka; mikä? - en muista. Romaanin tapahtumat ajoittuvat sotien jälkeiseen aikaan hänen toimiessaan pappina Suomen lapissa. Kuka on kirjailija ja mikä on romaanin nimi?

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi kirja on todennäköisesti Ville Muilun kirjoittama Koilliskairan pappi (1975). Päähenkilön nimi on Armas Ensio Puskuri.