Sormus keskisormessa. Onko mitään historiallista tai ehkä urbaania merkitystä jos käyttää sormusta keskisormessa?

Kysytty

Sormus keskisormessa. Onko mitään historiallista tai ehkä urbaania merkitystä jos käyttää sormusta keskisormessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nettihaussa ei tullut esiin mitään selviä trendejä. Osassa sivuja sanottiin ettei keskisormissa ole suosittua pitää sormuksia, koska se ottaa yleensä eniten painoa esim. kassia kantaessa, toisaalla taas että se on suosittu sormi. Sormuksen keskisormessa sanottiin useimmiten tarkoittavan tasapainoa ja vastuullisuutta, oletettavasti koska se on keskellä.

Englanninkielisessä wikipediassa kerrottiin aseksuaalien käyttävän mustaa sormusta oikean käden keskisormessa.

Ikävä kyllä nyt korona-aikaan en päässyt tutustumaan kirjaan Rings : jewelry of power, love and loyalty, jossa voisi olla jotain aiheesta.

11 ääntä
Asiasanat

Kommentit