Siirsin lainani eräpäivää eteenpäin niin kone antoi päiväyksen 1.3.2007. Onko todella niin että eräpäivä siirtyy 3 kk kuukautta eteenpäin? Lainani oli…

Kysytty

Siirsin lainani eräpäivää eteenpäin niin kone antoi päiväyksen 1.3.2007. Onko todella niin että eräpäivä siirtyy 3 kk kuukautta eteenpäin? Lainani oli Herttoniemen kirjastossa, Helsingissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Herttoniemen kirjastoa kohtaa pian remontti, ja se on suljettuna näillä näkymin 28.2.2007 asti. Koska kirjastossa asioiminen ei remontin aikana ole mahdollista, on Herttoniemen aineistolle annettu tavallista ruhtinaallisemmat eräpäivät.

Aineistoa voi tietysti palauttaa aikaisemminkin, suunnaksi täytyy silloin vaan ottaa jokin toinen kirjasto. Niin kuin normaalistikin, kaikki Helsingin, Espoon ja Vantaan kirjastot kelpaavat palautuspaikoiksi.