Seuraan tietokirjallisuutta, mutta uudet nimikkeet pysyvät uutuusluettelossa vain kaksi viikkoa. Kuinka teen haun, jolla saan esiin vaikkapa kaikki pk-seudun…

Kysytty

Seuraan tietokirjallisuutta, mutta uudet nimikkeet pysyvät uutuusluettelossa vain kaksi viikkoa. Kuinka teen haun, jolla saan esiin vaikkapa kaikki pk-seudun kirjastoihin vuonna 2020 hankitut suomenkieliset tietokirjat? (YSA-sanaston "tietokirjallisuus" ei tässä hakusanana toiminut.)

Vastaus

Vastattu

Teoksia voi hakea Helmet-haun tarkennetun haun lomakkeella https://haku.helmet.fi/iii/encore/home?lang=fin&suite=cobalt&advancedSearch=true&searchString=. Ylimpään laatikkoon tulee hakutermiksi * (asteriski). Sen alle kannattaa lisätä hakuoperaattori EI ja hakusanaksi kaunokirjallisuus. Tämän jälkeen voi alla olevista valikoista valita aineistoksi kirjan, kieleksi suomen ja julkaisuvuodeksi 2020-2020.

Kokoelmavalikossa on myös vaihtoehto Tietokirjat, mutta tämä kokoelmarajoitin on tällä hetkellä rikki, joten sitä ei voi juuri nyt käyttää.

Lisää hakuohjeita löytyy täältä: https://kirjtuo1.helmet.fi/screens/e_help_fin.html#hakupelkilla