Etsin tutkimustietoa terveysalan tietokannoista (Pubmed ym.), voinko saada apua tiedonhakuun yleisestä kirjastosta vai mistä suosittelisit hakemaan apua…

Kysytty

Etsin tutkimustietoa terveysalan tietokannoista (Pubmed ym.), voinko saada apua tiedonhakuun yleisestä kirjastosta vai mistä suosittelisit hakemaan apua tiedonkeruuseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikissa yleisissä kirjastoissa työskentelee henkilöitä, joilla on koulutuksen antamat valmiudet opastaa tiedonhaussa, joten lähikirjastoon vain kysymään apua! Etenkin kirjastonhoitajien ja informaatikkojen työnkuvaan nimenomaan kuuluu tämän kaltainen neuvonta.

Voi olla paras kysyä opastusaikaa etukäteen, niin henkilökunnalla on mahdollisuus varata aikaa neuvomiseen ja paikalla on varmasti henkilö, jolla on riittävät tiedonhakutaidot. Pääkaupunkiseudun kirjastojen yhteystiedot löydät www.helmet.fi -sivustolta.