Seitsemästä pienestä kääpiöstä on runo, joka kuvaa ko.kääpiötä. NUHANENÄLLÄ aina nuha on, aivastustauti ihan loputon, UNELIAS alati kuorsaa, nukkuu, uneen…

Kysytty

Seitsemästä pienestä kääpiöstä on runo, joka kuvaa ko.kääpiötä.
NUHANENÄLLÄ aina nuha on, aivastustauti ihan loputon,
UNELIAS alati kuorsaa, nukkuu, uneen maailman huolet hukkuu,
JÖRÖ soittaa, urkupillit, pauhaa sävelmät niin villit,
VIISAS nimenä jos kellä on, äly varmaan päätä pakottaa, tyhmyy-
destä ei voi sakottaa,
UJO on mies, joka punastuu, ujous myös nimessä kuvastuu,
VILKAS on kääpiö pikkuruinen, aina reipas ja naurusuinen
LYSTIKÄS ?????????

Mitä on kerrottu Lystikkäästä? Mieheni ollessa lapsi, hänen tätinsä tätä runoa lausui ja muistaa sen vieläkin -- paitsi tuon Lystikkään osuuden. Mitenköhän se menee?

Vastaus

Vastattu

Ikävä kyllä emme löytäneet runoa. Tuntisiko joku lukijoista sen?