Sarjakuva raittiudesta "Turmiolan Tommi" ilmestyi 1958, mutta milloin ilmestyi Eppu Normaalin samanniminen kappale?

Kysytty

Sarjakuva raittiudesta "Turmiolan Tommi" ilmestyi 1958, mutta milloin ilmestyi Eppu Normaalin samanniminen kappale?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikko Syrjän säveltämässä ja Martti Syrjän sanoittamassa kappaleessa Murheellisten laulujen mainitaan Turmiolan Tommi. Kappale julkaistiin ensimmäisen kerran Eppu Normaalin äänitteellä Murheellisten laulujen maa vuonna 1982.

https://viola.linneanet.fi/vwebv/holdingsInfo?searchId=59&recCount=20&recPointer=1&bibId=480572

0 ääntä

Kommentit

Äänite, jolla kappale "Murheellisten laulujen maa" julkaistiin vuonna 1982, on nimeltään "Tie vie", ei "Murheellisten laulujen maa".

Kiitos kommentoijalle vastauksen täydennyksestä. Kansallisdiskografia Violan mukaan Murheellisten laulujen maa julkaistiin vuonna 1982 myös samannimisellä äänittellä, jonka viitetietoihin on linkki yllä olevassa vastauksessa.