Saisinko Thomas Brezinan kirjaluettelon. Tarvin sitä esitelmää varten eikä mistään löydy. Esitelmä pitää olla valmiina 3viikon sisällä. Että voistiko vastata…

Kysytty

Saisinko Thomas Brezinan kirjaluettelon. Tarvin sitä esitelmää varten eikä mistään löydy. Esitelmä pitää olla valmiina 3viikon sisällä. Että voistiko vastata nopeaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kutakuinkin täydellisen luettelon Brezinan kirjojen suomennoksista saa suurten kirjastojen aineistorekistereistä, jotka ovat netissä luettavissa. Esim. pääkaupunkiseudun kirjastojen rekisterissä voit edetä seuraavasti: ota osoite http://www.helmet.fi/, valitse kohta 'sanahaku', kirjoita laatikkoon 'Brezina, Thomas', valitse 'kieli' suomi ja paina 'hae'. Osoitteesta http://www.kirjastot.fi/ pääset muiden kirjastojen aineistorekistereihin, esim. Nokian kirjastosta löytyy yhtäläisesti 32 nimikettä. Tietoa Brezinasta löytyy mm. Mervi Kosken kirjasta 'Ulkomaisia nuortenkertojia 1 :
Goosebumpsien kauhusta Tylypahkan taikaan' (ISBN 951-692-509-X).