SAin varausilmoituksen sähköpostilla, missä sanottiin, että voi saada ilmoitukset jatkossa myös tekstiviestinä. Kirjauduin sisään Helmetiin, mutta siellä…

Kysytty

SAin varausilmoituksen sähköpostilla, missä sanottiin, että voi saada ilmoitukset jatkossa myös tekstiviestinä. Kirjauduin sisään Helmetiin, mutta siellä valikko antaa minulle vain vaihtoehdot postitse tai sähköpostilla. Tekstiviestiä ei listassa ole. Miten tämän saa päälle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-ohjeissa (http://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin/ -> Ohjeita) on kohta "HelMet-tekstiviestipalvelut: Varausilmoitus ja eräpäivätiedote". Siellä kerrotaan seuraavaa:

Varattujen teosten saapumisilmoitukset ja lainassa olevien teosten eräpäivän lähestymisestä varoittavat tiedotteet voit saada matkapuhelimeen tekstiviestinä. Palveluun kuuluvia tiedotteita ei voi tilata erikseen. Palvelu on käytettävissä DNA:n, Elisan, Saunalahden ja Soneran matkapuhelinliittymistä.

Palvelun käyttöönotto

Tekstiviestipalvelun käyttö edellyttää, että sinulla on oma sähköpostiosoite, HelMet-kirjastojärjestelmän kirjastokortti ja henkilökohtainen tunnusluku. Jos sinulla ei vielä ole tunnuslukua, saat sen HelMet-kirjastosta esittämällä kirjastokorttisi ja henkilötodistuksesi.

1. Tallenna sähköpostiosoitteesi omiin tietoihisi www.helmet.fi:ssä. Mene HelMet-aineistohakuun www.helmet.fi > Omat tietoni > Muuta tietojasi ja varmista, että sähköpostiosoitteesi on oikein. Valitse varausilmoitusten toimitustavaksi sähköposti. Tallenna tiedot Vahvista-painikkeella.

2. Tilaa tekstiviestipalvelu matkapuhelimestasi. Lähetä tekstiviesti

HELMET kirjastokortinnumero tunnusluku

numeroon 16579. Viestin hinta on 0,25 e. Anna kirjastokortin numero ilman välejä. Esimerkki:

HELMET 20000001234567 2205

3. Vahvista palvelun tilaus. Toimi sähköpostitse ja tekstiviestillä saapuvien ohjeiden mukaan.

Palvelun käyttö

Kun varaamasi teos saapuu kirjastoon, saat seuraavana arkiaamuna ilmoituksen matkapuhelimeesi tekstiviestinä sekä sähköpostitse. Eräpäivän lähestymisestä varoittavan tiedotteen saat kaksi päivää ennen lainaamasi teoksen eräpäivää matkapuhelimeesi tekstiviestinä ja sähköpostitse. Jokaisen vastaanottamasi tekstiviestin hinta on 0,25 e.

Jos vaihdat sähköpostiosoitetta, operaattoria tai puhelinnumeroa, rekisteröidy tekstiviestipalveluun uudestaan.

Palvelun sulkeminen

Lähetä tekstiviesti

HELMET SULJE

numeroon 16579. Sulkemisviesti on maksuton.

Palvelun hinta

Palvelun avaamisviesti maksaa 0,25 e. Jokainen vastaanottamasi tekstiviesti maksaa 0,25 e. Palvelun sulkemisviesti on maksuton. Matkapuhelinoperaattorisi laskuttaa tekstiviestimaksut puhelinlaskussasi. Tekstiviestimaksu peritään sekä aikuisten että lasten aineistosta.

Kirjaston varausmaksu 18 vuotta täyttäneeltä asiakkaalta (0,50 e / kpl / aikuisten aineisto) peritään, kun noudat varaamasi teoksen.

Lisätietoja

Tarvittaessa ota yhteys kirjastoon. Yhteystiedot löydät HelMet-kirjastojen kotisivuilta.

Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaavat Tieto Finland Oy ja Portalify Oy.