Saako mistään kirjastoista enää lasten ns. kasettikirjoja? Niitä lapsena katsottiin ja kuunneltiin (mukana siis nepparilla olevassa taskussa c-kasetti, johon…

Kysytty

Hei! Saako mistään kirjastoista enää lasten ns. kasettikirjoja? Niitä lapsena katsottiin ja kuunneltiin (mukana siis nepparilla olevassa taskussa c-kasetti, johon mukana oleva kirja oli luettu). Niissä kuului usein "pling! Voit kääntää sivua" tms.

Kadoksissa erityisesti yksi, jonka nimeä en millään muista! Mutta jouluaiheinen, siinä ehkä joulupukki tai tonttu lähtee toimittamaan jotain pakettia (tai ehkä oli niin, et joku pieni poika löytää sen maasta..) ja jostain kuuluu SOITTORASIAN ääntä, jonka laulu menee jotakuinkin näin "Tää pieni joululaulu on jäänyt unholaan, mut illalla jos kuulet sen, se on kuin unta vaan: Surrur, kling, kling, surrur klingeli kling..."

Olen vuosia miettinyt, löytäisinkö juuri tuon joulusadun jouluisten kasettikirjojen joukosta, jos sellaisia vaan enää on! Tokikaan ei haittaisi, vaikka ne olisi muunnettu c-kasetilta cd-levylle.. :D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joitain lasten kasettikirjoja Helmet-kirjastosta vielä löytyy. Juuri tuollainen kirja+kasetti-yhdistelmä on esimerkiksi ja ilmeisesti ainoa jouluaiheinen Walt Disneyn Joulupukin työpaja, jota on vielä yksi kappale jäljellä.

Valitettavasti kukaan vastaajaringissä ei tunnistanut etsimääsi satua.

Palvelumme arkistosta löytyy useita vastauksia joulusaduista esitettyihin kysymyksiin. Osassa niistä muistellaan juuri c-kaseteilta kuunneltuja satuja. Ehkä sieltä löydät jonkun vinkin etsimästsäi sadusta. Vastaukset löytyvät arkistosta hakusanoilla 'joulu sadut'.

Linkki vastausarkistoon
http://www2.kirjastot.fi/fi-FI/kysy/arkisto/

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit