Saako kirjastosta lainattua cd-levyä soittaa kaupassa vai pitääkö olla jokin erillinen lisenssi? saahan omia levyjä ainakin?

Kysytty

Saako kirjastosta lainattua cd-levyä soittaa kaupassa vai pitääkö olla jokin erillinen lisenssi? saahan omia levyjä ainakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yrittäjän on maksettava kaikesta asiakkailleen soittamastaan musiikista korvausta sekä Teostolle että Gramexille siitä riippumatta, mistä (laillisesta) lähteestä musiikki on peräisin. Saa siis soittaa, mutta vain luvan kanssa, ja koskee yhtä hyvin omia kuin kirjaston levyjä.