Otsikko
Ruokajäte. Miten se oikein lasketaan? Kompostiinhan päätyy hedelmien ja vihannesten karoja ja kuoria yms. Lasketaanko nekin ruokajätteeksi vai miten tämä…

Kysytty

Ruokajäte. Miten se oikein lasketaan? Kompostiinhan päätyy hedelmien ja vihannesten karoja ja kuoria yms. Lasketaanko nekin ruokajätteeksi vai miten tämä arvioidaan?

Vastaus

Vastattu

Ruokajäte on ruokaa, joka päättyy roskiin ehkä jo ennen kauppaan pääsyään. Espoon ympäristökeskus

Ruokahävikki on ruokaa, joka päättyy roskiin kauppojen, ravintoloiden tai kotitalousten kautta ylimääräisenä ruokana. Fiksuruoka.fi

Biojäte on kaikenlaista eloperäistä roskaa esim. hedelmien karoja ja kuoria. HSY.fi

Se, mitä ruokajätteeseen lasketaan, riippuu siis siitä, mitä osaa jätteestä tarkastellaan.