Otsikko
Rätyjen suku, johon kuului körttisaarnaaja Aku Räty Kiuruvedeltä. Mitä tietoa on tästä Pihlajamäen Rätyjen sukuhaarasta?

Kysytty

Rätyjen suku, johon kuului körttisaarnaaja Aku Räty Kiuruvedeltä.

Mitä tietoa on tästä Pihlajamäen Rätyjen sukuhaarasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 1992 ilmestyneessä teoksessa

Mether,Leif
Sukuhakemisto. - Suomen sukututkimusseura

johon on koottu kattavasti tiedot meikäläisestä sukututkimuskirjallisuudesta vuoteen 1990

viittaa Räty-suvun yhteydessä seuraaviin:

Hokkinen, Vilho
Suojärven Hokkisten suku. Liite Suojärven Hokkisten sukukirjaan. - Joensuu 1970

Manninen, Ilmari
Tietoja Rädyn suvusta
[julkaisussa Sukutukija 1921:1-2, s. 21-23]

Neuvonen, Eero K.
Uijalanrannan Neuvosen-suku 1600-luvulta nykypäiviin. - Laitila, 1973

Risku, Ahti
Kurikan Yli-Krekolassa syntyneen Jalasjärven Koskuan Kohtakankaan talollinen Johan Johaninpoika Kohtakankaan (s. 1784)(Malmberg, Yli-Krekola) perheen nimi myöhemmin Prunninmäki ja Anna Danielintytär Laulajan (s. 1781) sekä Koskuan Sillanpään talollinen Isak Andersinpoika Sillanpään (s. 1802) ja Greta Johanintytär Juvosen (s. 1802) jälkeläiset. - Tornio, 1981

Räty-suvun esiintymisestä ja levinnäisyydestä teoksessa

Mikkonen, Pirjo & Paikkala, Sirkka
Sukunimet. - Otava, 2000

Aku Rädystä on muutama elämäkerrallinen teos

Kettunen, Minna
Maan ja taivaan matkamies. - Kirjapaja, 2003

Saarisalo, Aapeli & Talasniemi, Erkki
Aku Räty : körttisaarnaaja. - WSOY, 1975

Kettunen, Tyyne
Akun eväät. - Herättäjä, 1978

Niissä lähinnä esitellään Aku Rädyn lähisukua.

Kiuruveden ja lähikuntien kirjastojen verkkosivun

https://rutakko.verkkokirjasto.fi/web/arena/results?p_p_id=crDetailWick…

kautta löytyikin sitten

Pihlajamäen Rätyjen sukujulkaisu 2000. - Pihlajamäen Rädyt, 2000
ISBN 952-91-2268-3

0 ääntä

Kommentit