Puun myynti. Vuosia sitten joku nimekäs firma kävi mökillä, kaatoi muutamia kuusia ja vei ne mukanaan JA maksoikin tästä jonkun verran. Onko tällaista…

Kysytty

Puun myynti. Vuosia sitten joku nimekäs firma kävi mökillä, kaatoi muutamia kuusia ja vei ne mukanaan JA maksoikin tästä jonkun verran. Onko tällaista toimintaa enää olemassa?
Nyt tosin olisi kyse muutamasta isosta koivusta ja männystä... Tilaa niiden säilömiseen pätkäistyinä ei ole.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa ottaa yhteyttä paikkakunnan metsänhoitoyhdistykseen tai metsäyhtiön puunostajalle. Metsänhoitoyhdistykset välittävät pieniäkin puueriä metsäyhtiöille ja kilpailuttavat hinnat. Sahattavaksi kelpaava järeä tukkipuu on arvokkainta puuraaka-ainetta. Myös paikalliset sahat ja piensahurit voisivat löytää käyttöä muutamallekin rungolle.

https://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/422256-nain-lyot-rahoiksi-tontti…