Pitäisi saada kirjastokortti puhelimeen. Onko se tuo sivu, missä lukee liitä kirjastokortti? Vai joku muu sivu?

Kysytty

Pitäisi saada kirjastokortti puhelimeen. Onko se tuo sivu, missä lukee liitä kirjastokortti?
Vai joku muu sivu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokorttisi on jo valmiina puhelimessasi. Kirjaudu sisään Vaskiin https://vaski.finna.fi/ sivun oikeasta ylälaidasta omalla kirjastokorttisi käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Sen jälkeen pääsen samasta valikosta valitsemaan kohdan Kirjastokortit ja saat oman korttisi viivakoodin esille puhelimesi näytölle.

Kaikissa Vaski-kirjastoissa tämä puhelimessa oleva kortti ei silti toimi. Joissakin kirjastoissa ja monessa omatoimikirjastossa laitekanta on sen verran vanhaa, ettei puhelimen käyttö vielä onnistu.

Liitä kirjastokortti -toiminto liittyy siihen, että voit lisätä esim. oman lapsesi tai vanhempasi kortin omaan korttiisi, jolloin pääset esim. uusimaan hänen lainojaan. Kun lisäät kirjastokortin tiliisi, tallennetaan verkkopalveluun kirjastokortin tunnus, PIN-koodi, kirjautujan nimi, sähköpostiosoite ja kotikirjasto. Huoltajan tulee poistaa tilistään huollettaviensa kirjastokortit, kun nämä ovat täyttäneet 15 vuotta.