Otsikko
Yritin etsiä hakemusta kirjastokorttia varten nettisivuilta. En löytänyt sitä vaikka tein hakuja useilla eri hakusanoilla. Yritin myös laittaa palaute…

Kysytty

Moi,
Yritin etsiä hakemusta kirjastokorttia varten nettisivuilta. En löytänyt sitä vaikka tein hakuja useilla eri hakusanoilla. Yritin myös laittaa palaute toiminnon kautta viestiä mutta se vaatii varmennuksen numeroina mutta ei selitä mitkä ihmeen viisi numeroa? Tein kaksi kertaa palautteen ja molemmilla kerroilla epäonnistui. Alkuperäinen kysymys on että mistä löydän nettisivuilta hakemuksen kirjastokorttia varten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Raision kaupungikirjaston palaute-sivulle http://www.raisio.fi/kirjasto/feedback/ pyydetään palautetta jätettäessä kirjoittamaan sana "viisi" numerona (siis 5). Mutta kirjastokorttihakemusta ei ole nettisivuilla, vaan korttia haettaessa täytyy olla henkilökohtaisesti kirjastossa paikan päällä täyttämässä lomake ja todistaa henkilöllisyytensä kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.

Käyttösäännöissä sanotaan että "Kirjastokortin ja tunnusluvun saat mistä tahansa VASKI-kirjastosta. Kortin saat esittämällä kirjaston hyväksymän henkilötodistuksen,jossa on valokuva ja henkilötunnus. Edellytyksenä on, että sinulla on osoite Suomessa. Ensimmäinen kirjastokortti on maksuton.
Alle 15-vuotias saa kirjastokortin huoltajan kirjallisella suostumuksella. Kortin voi saada 5 vuotta täyttänyt lapsi."
Lisää tietoa kirjastokortista Vaski-kirjastojen sivulta https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena/asiakkaana-kirjastossa