Pitäisi löytää Mongoliaa käsitteleviä matkakirjoja (ei siis pelkkiä matkaoppaita, vaan -kertomuksia). Onkohan niitä olemassa suomeksi tai englanniksi?

Kysytty

Pitäisi löytää Mongoliaa käsitteleviä matkakirjoja (ei siis pelkkiä matkaoppaita, vaan -kertomuksia). Onkohan niitä olemassa suomeksi tai englanniksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mongoliasta on kirjoitettu paljonkin matkakertomuksia. Helmet-kirjastoista löytyvät ainakin alla mainitut:

- Hevospoika : isän ja pojan yhteinen matka / Rupert Isaacson
- Ratsastusretket : laukkaa aavikolla ja Mongolian arolla / toimittanut Maria Saari
- Matka Mongoliaan vuosina 1253-1255 : Veli Vilhelm Rubrukin matkakertomus Ranskan kuninkaalle Ludwig IX:lle
- Kultaiset vuoret : Mongolian matkalla / J. K. Ihalainen
- On the trail of Genghis Khan : an epic journey through the land of the nomads / Tim Cope
- Jabunaa : seikkailuja ja elämyksiä Keski-Aasian paimentolaisten seassa / kirjoittanut Henning Haslund-Christensen
- Zhongguo : kulttuurimatkailua 1966 : Neuvostoliitto, Mongolia, Kiina, Hongkong, Macao, Japani / [valokuvat, teksti:] Mikko Savolainen
- Tuntematon maa / Jørgen Bitsch
- Altai. 1 ja 2 : vaellusvuosina nähtyä ja elettyä / J. G. Granö
- Mongolian matkalta / kirjoittanut Sakari Pälsi
- Hearing birds fly : a nomadic year in Mongolia / Louisa Waugh
- Bones of the master : a journey to secret Mongolia / George Crane