Mitkä olisivat hyviä kirjoja nojatuolimatkailuun?

Kysytty

Hei,

Etsin hyviä matkakirjoja nojatuolimatkailijalle: maailman eri kolkkiin vievää proosaa tai tietokirjoja, joiden avulla voi sukeltaa toiseen kulttuuriin, ympäristöön, elämäntyyliin tai yhteiskuntaan. Nyt en tarkoita lonelyplaneteja tai vastaavia, vaan ihan "kunnon luettavaa". :)

Voisitteko suositella joitakin teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on joitakin nojatuolimatkailuun sopivia kirjoja:

Haavisto, Pekka: Eurooppa raiteilla

Irjala, Auli: Jään ja tulen maat: purjehdus Huippuvuorilta Tulimaahan

Itkonen, Juha: Minun Amerikkani

Kankimäki, Mia: Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin

Monsen, Lars: Kanada: armoton erämaa

Mähkä, Merja: Ihanasti hukassa

Pesonen-Smith, Anna: Matkalippu Bollywoodiin

Lindstedt, Risto: Pallon henki: hämmästellen maailmalla

Lundberg, Ulla-Lena: Linnunsiivin Siperiaan

Rämö, Matti: Polkupyörällä Islannissa

Sutinen, Ville-Juhani: Kiinalainen ruletti

Tähtinen, Tero: Lohikäärmeen päivät: Puoli vuotta Shanghaissa

Vakkuri, Juha: Afrikan sydämeen

Vepsä, Emma: Asfalttivolgaa etelään: peukalokyydillä Moskovasta Afganistaniin

Virtanen, Rauli: Reissukirja: matkalla kaikissa maailman maissa

5 ääntä

Kommentit

Liimatainen, Aki ja Niina: Ihmeellinen iankaikkinen elämä