Otsikko
Minua on jäänyt vaivaamaan kirja, josta kuulin joskus, mutten tiedä kirjailijaa tai kirjan nimeä. Kyseessä oli matkakertomus 1800-luvun Suomesta. Kirjoittaja…

Kysytty

Minua on jäänyt vaivaamaan kirja, josta kuulin joskus, mutten tiedä kirjailijaa tai kirjan nimeä. Kyseessä oli matkakertomus 1800-luvun Suomesta. Kirjoittaja oli nainen, ehkä britti. Kirjaa ehkä luettiin Ylen paikallisradiossa, mutten ole varma. Mistä teoksesta voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 2009 Ylen Radioteatteri esitti 26-osaisen sarjan, jossa Eeva-Maija Haukinen luki Mrs Alec Tweedien matkakirjaa "Matkalla Suomessa 1896". Kirjan julkaisi suomeksi Otava vuonna 1989. Kyse lienee tästä kirjasta.

Lähteet:
http://ohjelma.yle.fi/ohjelmat/kanavat/YLE%20Radio%20Suomi/2009/3/1
https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI

1 ääntä

Kommentit

Vuosiluku on tainnut vastauksessa lipsahtaa, oikea on siis 1896.

Kiitos! Juuri tästä kirjasta varmasti olikin kyse.

Vuosiluku korjattu, kiitos! Toimitus