Pitääkö paikkansa, että ntamon kirjat tilataan yksi kerrallaan Amerikasta? Eikö sen luulisi tulevan kamalan kalliiksi. Miten tämä on-demand käytännössä toimii?

Kysytty

Pitääkö paikkansa, että ntamon kirjat tilataan yksi kerrallaan Amerikasta? Eikö sen luulisi tulevan kamalan kalliiksi. Miten tämä on-demand käytännössä toimii?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun Sanomien artikkeli 17.12. 2007 kertoo kustantamo ntamon toiminnasta
http://www.ts.fi/kulttuuri/?ts=1,3:1005:0:0,4:5:0:1:2007-12-17,104:5:50…:

Juri Nummelinin kirjoittamasta artikkelista selviää mm., että
ntamon kirjoja valmistetaan yksi tai useampia kappaleita sen mukaisesti kuin kirjaa Internetin kautta tilataan. Amerikkalainen digipaino Lulu.com painaa kirjan tilauksesta ja lähettää lukijalle. Edes tekijä ei saa ilmaiskappaleita. Kustantaja ei myöskään kierrä messuilla esittelemässä ja myymässä kirjoja eikä lähetä niistä mainoksia. Kyse on kulujen leikkaamisesta, ntamon verkkosivutkin on tehty ilmaisella blogipohjalla.