Piirroselokuvassa "Jaska Jokusen seikkailu" ("It's An Adventure, Charlie Brown" (USA 1983) on osa nimeltä "Song", jossa näyttäytyvät Amadeus ja Tellu. Amadeus…

Kysytty

Piirroselokuvassa "Jaska Jokusen seikkailu" ("It's An Adventure, Charlie Brown" (USA 1983) on osa nimeltä "Song", jossa näyttäytyvät Amadeus ja Tellu. Amadeus soittaa leikkipianollaan näennäisen nopeatempoista kappaletta, joka tyyliltään muistuttaa Ludwig van Beethovenin - joka on muuten Amadeuksen suosikkisäveltäjä - Pianosonaatin nro 14 eli Kuutamosonaatin kolmatta osaa "Presto agitato". Mikä kappale mahdollisesti on kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Bill Meléndezin ohjaamassa animaatioelokuvassa It's An Adventure, Charlie Brown (USA 1983), mainitsemassasi osassa Song, Amadeus soittaa tosiaankin katkelmia Ludwig van Beethovenin pianosonaatista nro 14 cis-molli op. 27 nro 2. Katkelmat ovat sonaatin kolmannesta osasta, joka on tempomerkinnällä Presto agitato. Kyseinen sonaatti tunnetaan lisänimellä Kuutamosonaatti.

https://www.imdb.com/title/tt0123123/?ref_=ttfc_fc_tt

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pianosonaatti_nro_14_(Beethoven)