Pidin hirvittävän paljon kirjoista Chimamanda Ngozi Adichie: Purppuranpunainen hibiscus, Puolikas keltaista aurinkoa Hosseini, Khaled: Tuhat loistavaa…

Kysytty

Pidin hirvittävän paljon kirjoista
Chimamanda Ngozi Adichie: Purppuranpunainen hibiscus, Puolikas keltaista aurinkoa
Hosseini, Khaled: Tuhat loistavaa aurinkoa, Leijapoika
Shamsie, Kamila: Poltetut varjot
Tahmima Anam: Kulta-aika

Voisitteko suositella jotain vastaavia? Kirjoja jotka sijoittuvat Lähi-itään, Aasiaan, Afrikkaan ym...

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisit kokeilla vaikka seuraavia:

Sade Lankeaa / Ros Wynne-Jones, Like, 2010; sijoittuu eteläiseen Sudaniin, nälänhätää kokevaan pikkukylään.

Tanssimestari ja muita tarinoita Zimbabwesta / Petina Gappah, Tammi, 2009; humoristisia tarinoita nuoren naisen näkökulmasta.

Valkoinen tiikeri / Aravind Adiga, BTJ, 2010; köyhän riksakuskin pojan tarina Delhistä.

Kukkien verellä kirjoitettu / Anita Amirrezvani, WSOY, 2008; historiallinen romaani naisten elämästä 1600-luvun Persiassa.

Älä kysy yöltä / Amos Oz, Tammi, 2010; avioliittokuvaus Tel Kedarin pikkukaupungista Israelista.

Jelinin aamut / Susan Abulhawa, Like, 2010; sukuromaani Palestiinasta.

Tapaus Mao / Qui Xialong, Otava, 2010; yhteiskuntakuvausta sisältävä jännäri Shanghaista, Kiinasta.

Hyvien kukkien lapset / Hong Ying, Ajatus kirjat, 2010; perhekuvausta ja historiaa sisältävä muistelma Kiinasta, tapahtumat alkavat 1900-luvun puolivälistä ja päätyvät nykypäivään.

Lisää vastaavanlaisia romaaneja löydät Vaski-verkkokirjastosta www.turku.fi/vaski laittamalla asiasanaksi maan tai maanosan nimen ja valitsemalla aineistolajiksi kirjan, kieleksi suomen ja kirjallisuudenlajiksi kaunokirjallisuuden.

Hyviä lukuhetkiä!