Pidän blogia lastenkirjoista. Saanko valokuvata kirjan sisäsivuja blogin kirja-arvosteluihin? Blogi on yksityinen, mutta toki netissä kaikkien luettavissa.

Kysytty

Hei! Pidän blogia lastenkirjoista. Saanko valokuvata kirjan sisäsivuja blogin kirja-arvosteluihin? Blogi on yksityinen, mutta toki netissä kaikkien luettavissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saat kopioida kirjan sivuja blogiisi vain siinä tapauksessa, että lainaus täyttää sitaattipykälän 22 ehdot eli kyseinen lainaus (valokuva) on tekstisi havainnollistamisen kannalta välttämätöntä. Pelkästään "viihteen" vuoksi tällainen ei ole sallittua.

Netissä ei ole mitään "yksityistä", kaikkien luettavissa oleva blogi tarkoittaa aina teoksen levittämistä yleisön keskuuteen ja myös kopiointia eli kappaleenvalmistusta.

Heikki Poroila