Otsikko
Pasilan kirjavarastossa on Helmetin sivujen mukaan kaksi kappaletta Hannes Salovaaran teosta Nuori tutkimusmatkailija (1914). Onko mahdollista saada ostaa…

Kysytty

Pasilan kirjavarastossa on Helmetin sivujen mukaan kaksi kappaletta Hannes Salovaaran teosta
Nuori tutkimusmatkailija (1914). Onko mahdollista saada ostaa niistä toinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan Nuori kotiseutututkija -kirjaa. Kirjaa on tosiaan Helmet-kirjastoissa vain nämä kaksi kappaletta, eikä kovin monta enää muuallakaan Suomen kirjastoissa. Aineistoa poistetaan kirjastojen kokoelmista mm. sen huonon kunnon tai vanhentuneen tietosisällön takia. Kirjavarastossa taas säilytetään vanhaa, vielä asiakkaita kiinnostavaa aineistoa. Emme siksi valitettavasti voi nimenomaan harvinaisia vanhoja kirjoja poistaa kokoelmista ja myydä.