Parissa Lee Childin kirjassa kuvaillaan Jack Reacherin päätelmiä siitä, miksi amerikkalaiset ilmoittautuvat armeijaan vapaaehtoisesti. Eräässä kirjassa on…

Kysytty

Parissa Lee Childin kirjassa kuvaillaan Jack Reacherin päätelmiä siitä, miksi amerikkalaiset ilmoittautuvat armeijaan vapaaehtoisesti.
Eräässä kirjassa on mainittu muistaakseni 6 erillista syytä, mikähän kirja se mahtoi olla ja mitkä olivat ne syyt?
Niitä voisivat olla ainakin sotilassuvun jäsenen jatkaminen suvun perinteiden mukaan, ideologiset syyt turvallisuudesta ja maanpuolustuksesta, yleensä tarve löytää työpaikka/katto päänsä päälle. Taisi olla vielä mahdollisuus opiskella ja sitoumuksella palvella sitten sopiva aika, että velat tulevat kuitatuiksi, sekä se, että perinteisesti armeijassa orpo löytää itselleen perheen, siskoja ja veljiä sekä koditon kodin. Toki muitakin virityksiä on ollut tai on edelleen.

Vastaus

Vastattu

Ainakin kirjan Tappaja kolmannessa luvussa Reacher listaa armeijaan liittyviä ihmisiä ja heidän motiivejaan:

"Armeijaan liittyy neljänlaisia ihmisiä", hän sanoi. "Ensiksikin minun kaltaisiani sukunsa sotilasperinteiden vaalijoita; toiseksi patriootteja, jotka ovat innokkaita palvelemaan maataan; kolmanneksi ihmisiä, jotka vain tarvitsevat työtä: ja neljänneksi ihmisiä, jotka tahtovat tappaa muita ihmisiä." (s. 83, suomentanut Tero Kuittinen)