Otsikko
Kansakoulun kevätjuhlaesitykset vuosilta 1962-1965

Kysytty

Pari kansakoulun kevätjuhlaesitystä on jäänyt mieleen vuosilta 1962-1965:
1. Pieni näytelmä, jossa oli kukkia (ainakin voikukka) ja taisi olla joku lapsikin, muuta en siitä muista
2. Runo muurahaisesta
Valitettavasti en muista kummankaan sisältöä, mutta ehkä tunnistan ne nähdessäni. Mistä kirjoista voisin niitä etsiä?

Kiitoksia etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Voisikohan etsimäsi näytelmä ja runo löytyä jostakin seuraavista teoksista:

Ahokainen, Ester: Oman juhlan ohjelmaa nuorimmille juhlijoille, 1963. Täältä löytyy näytelmät nimeltään "Keväällä" ja "Kukat keskustelevat".

Nuorten teatteria: pienoisnäytelmiä koulujen ja nuorisojärjestöjen käyttöön, 1959.

Öljymäki, Aino: Iloa ja juhlaa 2. Pienoisnäytelmiä ja mutia esitystehtäviä kouluille ja kerhoille, 1956.

Martin, Elsi: Runon lähde: ohjelmaa lastenjuhliin, 1954

Ennala, Atte: Lapset näyttelevät: lastennäytelmiä ja vuorokeskusteluja, 1954

Lasten runotar: valikoima lastenjuhlien lausujille ja nuorille runon ystäville, 1962

Voit kysellä teosten saatavuutta omasta kirjastostasi.