Otsikko
Paljonko on moottorisahavähennys ja miten se pidätetaan palkasta? Onko siinä jokin yläraja euroissa/prosenteissa/vuosi?

Kysytty

Paljonko on moottorisahavähennys ja miten se pidätetaan palkasta? Onko siinä jokin yläraja euroissa/prosenteissa/vuosi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verohallinnon verkkosivuilta löytyi seuraava tieto:

4.9 Moottori- ja raivaussahasta aiheutuneet kulut

Moottori- tai raivaussahasta aiheutuneet kulut vähennetään maatalouden kuluina ainoastaan maatalouskäyttöä vastaavalta osalta, arvioituna enintään (85 €/v). Puun myyntitulon verotuksessa tulee tehdä vastaava tuloutus, jos saha kuuluu metsäkalustoon.

Lisätietoja verotusasioista saat verohallinnon verkkosivuilta osoitteesta http://www.vero.fi tai valtakunnallisista palvelunumeroista, jotka löytyvät samaisilta verkkosivuilta.