Paljonko maailman väestöstä oli kristittyjä vuonna 1974? Mistä linkistä löytyy ko. asiaan liittyvää vanhempaa tilastotietoa? Jatko-opintoja varten etsin…

Kysytty

Paljonko maailman väestöstä oli kristittyjä vuonna 1974? Mistä linkistä löytyy ko. asiaan liittyvää vanhempaa tilastotietoa?

Jatko-opintoja varten etsin tilastotietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuosiluvun tarkkuudella ei tilastoja ollut saatavilla, mutta hyvään likiarvoon päästään vuosien 1970 ja 1980 tiedoilla.
Vuonna 1970 kristittyjä oli maapallon väestöstä 33,7 % (väkiluku n. 3,666 miljardia).
Vuonna 1980 kristittyjä oli 32,8 % (väkiluku n. 4,418 miljardia).

Linkki: http://www.tandemproject.com/program/major_religions.htm
Tilastoja maailmanuskonnoista lähinnä nykyhetken osalta tarjoaa myös www.adherents.com