Ovatko muut suomalaiset kirjailijat Raimo Bärmanin lisäksi kirjoittaneet kveeneistä? Löytyykö Raimo Bärmanin kaikki kveenisarjan kirjat kirjastosta?

Kysytty

Ovatko muut suomalaiset kirjailijat Raimo Bärmanin lisäksi kirjoittaneet kveeneistä? Löytyykö Raimo Bärmanin kaikki kveenisarjan kirjat kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastoissa on Raimo Bärmanin kaikki 12 julkaisua, varsinaista kveenisarjaa en löytänyt. Bärmanin teokset ovat:
1 Harakanvarpaita kalliossa 1997
2 Jossakin palaa nuotio : vaeltajan tarinoita luonnosta ja ihmisestä 1984
3 Jäämeren soutajia 1994
4 Kuusi pegasosta lumessa sunnuntaiaamuna 1990
5 Kveenien rannat 1991
6 Luontopolun kulkijoita : eränovelleja luonnosta ja ihmisestä 2000
7 Ruija kutsuu 1996
8 Salapärased kirikukellad 2002
9 Suurilta järviltä : tarinoita järviltä ja metsistä 1987
10 Taimenjoelta Ahmatunturille : kertomuksia eräretkiltä 1980
11 Tunturin takana : kertomuksia eräretkiltä 1981
12 Vaivaiskoivun maa 1986

---------------------------------------------

Muita suomalaisten tekijöiden kveeniaiheisia teoksia ovat:
[ 1 ]Bibliografia kveeneistä 1988
[ 2 ]Etnopolitiikkaa Ruijassa suomalaislähtöisen väestön identiteettien politisoituminen 1990-luvulla Anttonen, Marjut (1) 1999
[ 3 ]Kieli- ja kulttuurikontaktit Kielikontaktit - kieli ja kulttuuri päiväkodissa, koulussa ja opettajankoulutuksessa -seminaari 6.-7.1999 2000
[ 4 ]Kirjoituksia muoto- ja merkitysopista 1998
[ 5 ]Kveenien maa Saressalo, Lassi 2002
[ 6 ]Kveenit tutkimus erään pohjoisnorjalaisen vähemmistön identiteetistä Saressalo, Lassi 1996
[ 7 ]Kvenland 1000 Perämeren rannikon ihminen rautakaudella Ylimaunu, Timo 1995
[8 ] Majuri Peter Schnitlerin Kvenland Julku, Kyösti (1) 1988
[ 9] Monena suomi maailmalla suomalaisperäisiä kielivähemmistöjä 2003
[10 ]Pohjoiset identiteetit ja mentaliteetit : Osa 1 : Outamaalta tunturiin 1999
[11 ] Vai pelkkää retoriikkaa? : 8 : Johtolankoja 2003

Lisäksi klassikot Paulaharju, Samuli, Ruijan suomalaisia ja Ruijan äärimmäisillä saarilla.