Osallistuin n. vv. 1959-1961 YLE:n maantietokilpailuun. Kaikki vastaukset tienneitä oli kolme. Minä olin yksi heistä. Pääpalkintona oli muistaakseni radio?…

Kysytty

Osallistuin n. vv. 1959-1961 YLE:n maantietokilpailuun. Kaikki vastaukset tienneitä oli kolme. Minä olin yksi heistä. Pääpalkintona oli muistaakseni radio? Arpaonni ei minua suosinut. Ovatkohan kysymykset vielä tallella arkistossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylen arkistosta kerrottiin, että Oy Yleisradio Ab:n kouluradio-osasto järjesti lokakuussa vuonna 1958 kouluille maantietoaiheisen tietokilpailun, Voittajille oli varattu lahjoituksina saadut ilmaiset lentomatkat kymmenelle oppilaalle, Voittajat saapuvat loppiaisena 1959 Helsinkiin,

Tietoa muista maantietoaiheisesta tietokilpailusta noilta vuosita ei löytynyt.

Ylen arkistosta kerrottiin myös, että Kouluradion paperit on siirretty aikanaan Elkaan eli Suomen elinkeinoelämän keskusarkistoon, Mikkeliin. Tosin voi olla, että kysymykset eivät ole sielläkään tallella. Alla linkki Elkan arkistoluettelon Kouluradio-hakuun:

https://elka.darchive.fi/YKSA3/public/archive/Elka/Search.action?search.freetext=kouluradio&search=&sub1.x=0&sub1.y=0

Alla myös arkiston yhteystiedot:

http://www.elka.fi/index.php/fi/yhteys/toimintojen-mukainen-luettelo