Osaisittekohan neuvoa kivoja sarjakuvia 8-vuotiaalle tytölle? Nyt olisi hakusessa jotain uutta Aku Ankan yms. lisäksi luettavaksi.

Kysytty

Hei,

osaisittekohan neuvoa kivoja sarjakuvia 8-vuotiaalle tytölle? Nyt olisi hakusessa jotain uutta Aku Ankan yms. lisäksi luettavaksi.

Lapsi tykkää seikkailuista, saduista, noita- ja velhojutuista, eläimistä - ja humoristisista arjen kuvauksista. Tatua ja Patua on luettu ja samojen tekijöiden muitakin teoksia, esmes Himaset-sarjakuvaa.

Jos jotain vinkkiä pystytte heittämään laadukkaista lastensarjakuvista, olisin kovin kiitollinen :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on muutama sarjakuva, josta voisi olla iloa 8-vuotiaalle ja hieman muunkin ikäisille.

- Bravo, Émile. Kaunotar ja kääpiökarhut (2012), Kultakutri ja seitsemän kääpiökarhua (2010), Seitsemän nälkäistä kääpiökarhua (2011)

- Hakkola, Kalle. Sanni & Joonas -kirjat

- Juba. Minerva-sarja

- Kawai, Ritsuko. Hamtaro-sarja (manga)

- Konami, Kanata. Chi's sweet home : oma koti kullan kallis -sarja (manga)

- Lumme, Johanna. Kalle Kani -kirjat

- Medetai. Hamsteripäiväkirjat-sarja (manga)

- Pearson, Luke. Hilda ja kivipeikko (2015)

- Tatsuyama, Sayuri. Happy happy Clover : seikkailuja Puolikuun metsässä -sarja (manga)

- Wirbeleit, Patrick. Loota (2018)

Lukemisen arvoinen on myös runoa ja sarjakuvaa yhdistelevä Eppu Nuotion ja Jusa Hämäläisen teos Kuusivuosi : sarjakuvarunoja (2011).

Vaski-kirjastojen verkkosivustolla olevan laajennetun aineistohaun avulla voi hakea lasten sarjakuvia. Kirjoita hakusanaksi lastensarjakuvat ja valitse rivin viereisestä alasvetovalikosta aihe. Voit rajata hakua muun muassa kielen ja teoksen julkaisuvuoden mukaan. Aineistotyypiksi kannattaa valita kirja. Kokoelmat päivittyvät jatkuvasti, ja tiedonhaun avulla voitte löytää muitakin mukavia, uusia sarjakuvia.

https://vaski.finna.fi/Search/Advanced